×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موشک باران تل آویو آمادگی بالای مقاومت فلسطین را نشان داد/ قدرت مقاومت مدیون سردار سلیمانی است

۱۰:۲۰-۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰۷۷۵۵۹۴۹بین‌المللخاورمیانهنظر دادناشتراک گذاریدانلود PDFتحلیلگر فلسطینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موشک باران تل آویو آمادگی بالای مقاومت فلسطین را نشان داد/ قدرت مقاومت مدیون سردار سلیمانی است

شاکر زلوم گفت: پاسخی که به قلدر مآبی و جنایات اسرائیل در روزهای اخیر داده شده، پاسخی عمیق و مناسب است؛خداوند حاج قاسم را رحمت کند که پیشرفت فناوری موشکی در فلسطین را تسهیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و هتک حرمت مقدسات از سوی نظامیان صهیونیست، تنش ها بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تشدید شد و ادامه حملات اسرائیل به غزه پاسخ شدید گروه مقاومت را در پی داشته است.

اقدام صهیونیست ها به کوچ اجباری ساکنان محله شیخ «جراح» و دیگر مناطق فلسطینی نشسین در شهر قدس واکنش های شدیدی را در جامعه بین الملل به همراه داشته است؛ اما صرف موضع گیری های ظاهری و اکتفا به بیانیه های نمادین در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی کمکی به حل بحران موجود نکرده و از شعار محض فراتر نرفته است.

دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا نیز با موضع گیری های جانبدارانه و ادعای حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی، شعار انتخاباتی خود برای کمک به سازش را زیر پا گذاشته و تشکیلات خودگردان نیز از این انفعال دولت بایدن به شدت انتقاد کرده است.

درهمین رابطه «شاکر زلوم » نویسنده وتحلیلگر فلسطینی در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با تحولات اخیر فلسطین و سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی با صدور حکم ظالمانه علیه اهالی محله شیخ جراح برای تخلیه خانه های خود، تنش زایی را آغاز کرد و در اقدامی خطرناک با تعرض به نمازگزاران تنش را به مسجدالاقصی کشاند و به آن رنگ ولعاب مذهبی داد.

شاکر زلوم افزود: این تجاوزهای جنایتکارانه اسرائیل باعث شد تا ملت فلسطین بایکدیگر متحد شوند و نشان دهند که چه آنها که در غزه هستند، چه آنها که در قدس هستند و چه آنها که در کرانه باختری و سرزمین های اشغال شده از سال ۱۹۴۸مانند شهر لاد و یافا هستنند، همگی یک ملت واحدند و در دفاع از مقدسات و وطن خود کوتاه نخواهند آمد.

این تحلیلگر فلسطینی ادامه داد: پاسخی که به قلدر مآبی و جنایات رژیم صهیونیستی در هفته ها و به ویژه روزهای اخیر داده شده، پاسخی بسیار زیبا، عمیق و مناسب بوده و حملات موشکی مقاومت دشمن را دستپاچه و متحیر کرده است. ما باید از متحدان خود در محور مقاومت که به توسعه فناوری موشکی گروه های فلسطینی کمک کرده اند، تشکر کنیم. خداوند حاج قاسم سلیمانی را رحمت کند که پیشرفت فناوری موشکی در فلسطین را تسهیل و ابزارهای لازم برای قدرت رزمندگان ما را فراهم کرد. از حزب الله نیز که در حمایت از گروه های مقاومت از هیچ تلاشی دریغ نکرده تشکر می کنیم.

وی گفت: در حقیقت مقاومت فلسطین با استفاده از این تکنولوژی طی دو روز گذشته درس سختی را به دشمن صهیونیستی داد که تاثیر ویرانگری را بر موقعیت نتانیاهو و تندورهای صهیونیست خواهد گذاشت. این موفقیت ها برای همه محور مقاومت است، یعنی آنچه در فلسطین رخ می دهد، همسو با آن چیزی است که در ایران و لبنان و سوریه رخ می دهد و در نتیجه قدرت هر یک، قدرت دیگران است.

شاکر زلوم تأکید کرد: قطعا پیروزی از آن ما خواهد بود؛ چراکه دشمن صهیونیستی اکنون برای آرام شدن اوضاع به واسطه ها متوسل شده و نتیجه نهائی ان شاء لله آزادی سرزمین های اشغالی از سیطره صهیونیست ها خواهد بود.

تحلیلگر فلسطینی با اشاره به اینکه برتری انتفاضه کنونی با انتفاضه های گذشته در این است که فلسطینی های ساکن در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸نیز در آن مشارکت دارند افزود: این رویداد در دهه های گذشته بی سابقه بوده و یک تحول بسیار مهم به شمار می رود. می بینیم که جوانان فلسطینی در شهرهای اشغالی لاد، رمله، یافا و… به میدان مقابله آمده اند، جوانان قدس به کمک اهالی لاد رفته اند و همچنین از همه این شهرها به قدس اشغالی آمده اند تا با این شهر و مسجدالاقصی و برادرانشان در محله شیخ جراح اعلام همبستگی کنند. این در نوع خود بی سابقه است و نوید بخش اخبار بسیار خوبی است.

وی در ارتباط با اینکه پس از موشکباران تل آویو، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که مقامات این رژِیم انتطار نداشتند گروه های مقاومت تا این سطح از تنش پیش روی کنند توضیح داد: بله رژیم صهیونیستی از حمله به تل آویو غافلگیر شد؛ اولا نوع سلاحی که در این حملات به کارگرفته شد برخی از آنها برای اولین بار استفاده شد و قدرت بالایی داشت. دوم اینکه گردان های مقاومت در همان ساعتی که وعده حمله را داده بودند، حملات خود را آغاز کردند و نشان دادند که با دشمن شوخی ندارند و آماده هستند تا هر اندازه که دشمن سطح تنش را بالا ببرد، آنها نیز پاسخی متقابل و بلکه شدیدتر از آن را بدهند.

شاکر زلوم در ارتباط با اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران برج های مسکونی و اماکن غیر نظامی تصریح کرد: بمباران منازل مسکونی و غیرنظامی بیانگر شکست دشمن در بعد نظامی است؛ وقتی صهیونیست ها برج هنادی را بمباران کردند، گروه های مقاومت با ۱۳۰ موشک تل آویو را هدف قرار دادند و وقتی برج الجوهره را بمباران کردند صدها موشک را به سمت تمام مناطق صهیونیست نشین شلیک کردند.

تحلیلگر فلسطینی در پایان نتیجه گرفت: آنچه در قدس رخ داد، وحدت فلسطینی ها را تقویت و مسیر پیشرفت مقاومت در فلسطین را هموار کرده است؛ آقای سید حسن نصرالله گفته بود که هر نقطه از فلسطین که مورد هدف دشمن قرار گیرد، نباید بدون پاسخ مقاومت باقی بماند. بنابراین این وحدت به نتیجه غایی خود خواهد رسید و مقاومت پیروز خواهد شد و ان شاء الله سرزمین های اشغالی آزاد می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.