×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اولین مناظره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»+ فیلم و تصاویر

در اولین مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ، دو طرف در دانشگاه «کیس وسترن رزرو» شهر کلیولند حاضر شدند تا به سوالات درباره ۶ موضوع داخلی پاسخ دهند.

اولین مناظره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»+ پوشش زنده

 نخستین مناظره دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بامداد امروز در دانشگاه «کیس وسترن رزرو» شهر کلیوند در ایالت اوهایو برگزار شد. علاوه بر این مناظره، جو بایدن و دونالد ترامپ ۳۵ روز باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات، دو بار دیگر نیز با هم مناظره تلویزیونی و رودرو خواهند داشت.

اولین مناظره تلویزیونی بین نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۱۹۶۰ و بین «جان اف‌کندی»، نامزد دموکراتها و «ریچاد نیکسون» برگزار ولی به دلایل نامشخصی مناظره‌های تلویزیونی  تا انتخابات ۱۹۷۶ متوقف شد. اما از سال ۱۹۷۶ این مناظره‌های تلویزیونی به صورت پیوسته و هر ۴ سال یک بار برگزار شده است. این مناظره‌های تلویزیونی و به خصوص مناظره اول نقشی تعیین‌کننده و مهم در انتخاب رأی‌دهندگان آمریکایی و برنده نهایی انتخابات خواهد داشت.

«کریس والاس»، خبرنگار مشهور شبکه فاکس  مجری مناظره اول بایدن و ترامپ بود. سوالات مجری بیشتر پیرامون شش موضوع «سوابق دونالد ترامپ و جو بایدن، انتصاب قاضی جدید دیوان عالی، همه‌گیری کرونا، اقتصاد، اعتراضات نژادی و خشونت در شهرها ، و سلامت برگزاری  انتخابات» بود. گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان اظهارات مهم، صحنه‌ها و حواشی مناظره اول دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ترجمه و آماده کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

لحظه ورود بایدن و ترامپ به محل مناظرهPlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -0:25Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

انتصاب قاضی جدید دیوان عالی،  اولین سوال مناظره

طبق برنامه اولین سوال از بایدن و ترامپ درباره دیوان عالی و انتصاب قاضی جدید دیوان عالی از سوی ترامپ بود که جو بایدن به انتقاد از آن پرداخت، اما ترامپ گفت: «چون پیروز انتخابات پیشین بوده‌ این حق را دارد که قاضی جدید را انتخاب کند و انتخاب او هم قاضی ایده‌آلی است.»

هفته پیش «روث بیدر گینزبرگ»، قاضی  نزدیک به دموکراتها در سن ۸۷ فوت کرد و ترامپ به جای او قاضی «ایمی برت» را به مجلس سنا معرفی کرده است.  قُضات دیوان عالی آمریکا  تا پایان عمر در این منصب حضور دارند و با توجه به اهمیت دیوان عالی در نظام سیاسی این کشور، جریانهای سیاسی تلاش دارند اکثریت دیوان عالی را در اختیار داشته باشند.

بایدن خطاب به ترامپ: خفه شو!

در ادامه مناظره، موضوع طرح سلامت موسوم به «اوباماکر»، رئیس‌جمهور پیشین مطرح شد. مجری مناظره خطاب به ترامپ اعلام کرد که دولت او برنامه مشخصی برای جایگزینی طرح سلامت اوباما نداشته است.

جو بایدن در نوبت خود گفت:  رئیس جمهور دروغ‌گو است و مدام دروغ می‌گوید؛ ترامپ طرفدار مردم آمریکا نیست و میلیون‌ها نفر در آمریکا از طرح سلامت اوباما استفاده می‌کنند، ولی ترامپ می‌خواهد این حق را از آن‌ها بگیرد. ترامپ در پاسخ گفت: «من این حق را به مردم آمریکا داده ام تا خود انتخاب کنند».

ترامپ که دائما در حرف جو بایدن می‌پرید و حرف او را قطع می‌کرد، نهایتا با واکنش تند بایدن مواجه شد. بایدن با عصبانیت خطاب به ترامپ گفت: «خفه‌شو»PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -0:21Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

ترامپ: کار ما در مقابله با شیوع کرونا عالی بود

موضوع بعدی که از سوی کریس والاس مطرح شد، شیوع ویروس کرونا در آمریکا بود. بایدن در این باره گفت: «ما باید طبق مصوبه کنگره عمل و به کارگران کمک کنیم» و رو به ترامپ دامه داد «باید از زمین گلف بازی خارج شوی و به کاخ سفید بروی تا بهتر کار خود را انجام دهی!»

ترامپ هم در واکنش گفت: «این ویروسی بود که از چین آمد. من مرز را بستم و هزاران نفر را نجات دادم. طرفداران تو گفتند که کار ترامپ در مقابله با کرونا عالی بود و کار ما عالی بوده است. هر کسی که فکر می‌کند عملکرد من ضعیف بوده، خبر‌های جعلی را گوش می‌دهد. ولی تو چه کردی؟ در موضوع شیوع آنفولانزا در دوران معاونت رئیس جمهوری چه کردی؟ اگر تو رئیس جمهور بودی وضعیت کنونی خیلی بدتر بود.»

ترامپ خطاب به بایدن: چیزی به نام هوش در تو وجود ندارد

بایدن در ادامه حملات لفظی خود علیه ترامپ افزود: «ترامپ فردی بود که گفت کرونا شش ماهه از بین می‌رود، گفت که ماده ضدعفونی بخورید تا ویروس از بین برود. الان هم می‌گوید که واکسن کرونا در حال رونمایی است.

ترامپ با ادعای اینکه توصیه او به خوردن مواد ضدعفونی صرفا «شوخی» بوده افزود: «من با دانشمندان صحبت کرده ام، آن‌ها گفتند که واکسن کرونا بزودی آماده می‌شود. تو موضوع هوش را مطرح کردی، نمره‌های دانشگاه تو مشخص است، چیزی به نام هوش در تو وجود ندارد.»

ترامپ: بزرگترین ماسک‌هایی که تا حالا دیده‌ام را بایدن می‌زند

ترامپ با تمسخر نحوه ماسک‌زنی رقیب دموکرات خود و در دفاع از نحوه مدیریت دولتش در بحران کرونا گفت: «بایدن می‌خواهد کل کشور را تعطیل کند، ما در مقطعی مجبور شدیم و این کار را کردیم، اما الان وضعیت فرق دارد. برخی‌ها تمایل دارند تا کشور تا قبل از انتخابات بسته بماند. من هیچ مشکلی با ماسک ندارم و به فاصله‌گذاری فیزیکی معتقدم، ولی ببینید بایدن همیشه ماسک می‌زند، بزرگترین ماسک‌هایی که تا حالا دیده‌ام را بایدن می‌زند.»

ترامپ همچنین در پاسخ به انتقاد والاس در رابطه با برگزاری کارزار انتخاباتی در دوران کرونا افزود: «کار من خوب بوده و مردم دوست دارند تا در کازار انتخاباتی من حضور پیدا کنند. خوب است که کارزار خودم را در خانه‌ام برگزار کنم؟!»PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -0:29Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

بایدن: ترامپ فرصت‌های شغلی را از بین برده است

بایدن با انتقاد از گسترش شیوع کرونا در آمریکا و افزایش قربانی‌های این ویروس به علت مدیریت ترامپ گفت: «وضع میلیاردر‌هایی مثل ترامپ در دوران کرونا خوب شده است، اما کسانی که به سختی امرار معاش می‌کنند، وضعیت بدتری دارند.ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکاست که فرصت‌های شغلی را از بین برده است. نمی‌توان قبل از مهار کرونا، اقتصاد را بازگشایی کنیم. ترامپ هیچ کاری برای اقتصاد‌های کوچک نکرده است.»

ترامپ با دفاع از نحوه مدیریت بحران شیوع کرونا در آمریکا مدعی شد که «خود مردم اصرار دارند که مدارس و اماکن عمومی باز باشد.»

اولین مناظره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»+ پوشش زنده

 ترامپ: من قبل از ریاست جمهوری در کار ساخت و ساز بودم و از قوانین استفاده کردم تا مالیات کمتری بدهم!

ترامپ در پاسخ به اتهام‌ها در خصوص پرداخت مالیات ۷۵۰ دلاری گفت: «من میلیون‌ها دلار مالیات داده‌ام. مالیات هفتصد و پنجاه دلاری صحت ندارد. من قبل از ریاست جمهوری در کار ساخت و ساز بودم و از قوانین استفاده کردم تا مالیات کمتری بدهم.»

در ادامه بایدن درباره اهمیت پرداخت مالیات افزود: «تحلیلگران وال استریت تاکید کردند که طرح اقتصادی من رشد اقتصادی را به همراه خواهد آورد. خیلی از مالیات‌ها در دوران من لغو و یا کمتر می‌شود.»

ترامپ افزود: «چرا وقتی معاون رئیس جمهور بودی این کار‌ها را نکردی؟»

ترامپ خطاب به بایدن: اگر تو رئیس جمهور شوی، نصف شرکت‌ها از آمریکا خارج خواهند شد

ترامپ خطاب به بایدن گفت: «اگر تو رئیس جمهور بشوی، نصف شرکت‌ها از آمریکا خارج خواهند شد» که در پاسخ بایدن مدعی شد: «دوران ریاست جمهوری اوباما، یک اقتصاد بحرانی را تحویل گرفتیم و اقتصادی پویا را به ترامپ تحویل دادیم.»

بایدن: اصلا نمی‌توان با این دلقک حرف زد!

در میانه حملات لفظی دو نفر علیه همدیگر، ترامپ بار دیگر مسئله ارتباط پسر بایدن با مقامات روس و چینی را مطرح و خطاب به بایدن گفت: «همسر شهردار مسکو سه و نیم میلیون دلار به پسر تو داد، قضیه  چه بود؟»PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -0:43Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

بایدن پس از تلاش برای توضیح این اتهام ترامپ و قطع حرفهایش از سوی او با حالتی افروخته گفت: «اصلا نمی‌توان با این دلقک اصلا حرف زد!»

بایدن: از هر ۵۰۰ سیاه‌پوست یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا کشته شده‌ است

بایدن بار دیگر به بحران کرونا و افزایش قربانی‌های این ویروس در آمریکا اشاره کرد و گفت: «هیچگاه تلاش خودمان را برای عدالت در آمریکا متوقف نکردیم ولی الان در جایگاه خوبی قرار نداریم. کاری که ترامپ می‌کند ایجاد تفرقه است و نه ایجاد وحدت بیشتر. ترامپ برای سیاه پوستان کاری انجام نداده است. کارهای او برای سیاهان آمریکا فاجعه بار بوده و از هر ۵۰۰ سیاه‌پوست یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا کشته شده‌ است.»

ترامپ اما در واکنش به این حرفهای بایدن افزود: «قانون ۱۹۹۴ که تو در جایگاه قانون‌گذار آن را تصویب کردی، سیاهان زیادی را به دردسر انداخته و الان من در حال اصلاح آن هستم. هیچ کدام از نیروهای نظامی طرفدار تو نیستند، در هر شهری که دموکرات ها مسئولیت آن را بر عهده دارند، وضعیت خشونت ها پررنگ است.»

بایدن: بی‌عدالتی در آمریکا سیستماتیک است

جو بایدن در مناظره امشب در خصوص مسئله نژادی و اعتراضات ضدنژادپرستی اعتراف کرد که بی‌عدالتی و تبعیض در سیستم قضایی و نظامی آمریکا نظامند و سیستماتیک است.

ترامپ هم گفت: « دموکراته عملا دارند آموزش می‌دهند که از هم متنفر باشیم، آن‌ها می‌خواهد تنفر را در آمریکا حاکم کنند، اما من اجازه نمی‌دهم.»

بایدن: من نگاه تحقیرآمیز ترامپ به جامعه را اصلاح می‌کنم

بایدن با بیان اینکه ترامپ و دوستانش به افراد پایین جامعه نگاه تحقیرآمیزی دارند، ولی من این موضوع را اصلاح میکنم گفت: «ترامپ اگر اجازه بدهد اعتراض‌ها مسالمت آمیز برگزار خواهد شد. ترامپ می‌خواهد تنش‌ها را بیشتر کند به جای اینکه سعی کند فضای داخلی را آرام کند.»

ترامپ نیز در پاسخ گفت: «بایدن اصلا دوست ندارد از عبارت نظم و قانون استفاده کند، چون می‌ترسد دوستان چپ و سوسیالیست خود را از دست دهد.»

اولین مناظره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»+ پوشش زنده

ترامپ خطاب به بایدن: یک گروه نظامی را بگو که از تو حمایت کرده باشد!

در زمینه طرفداری از نیروهای نظامی آمریکا بایدن اعلام کرد: «کاملا مخالف کاهش بودجه پلیس هستم، ما به پلیس نیاز داریم تا جرم و جنایت کاهش پیدا کند.» ترامپ اما در پاسخ بایدن گفت: «یک گروه نظامی را بگو که از تو حمایت کرده باشد؟»

ترامپ: چون کار من فوق العاده بوده، مردم باید به من رای دهند

در ادامه مناظره ترامپ در پاسخ به این پرسش که مردم به چه دلیلی باید شما را انتخاب کنند، گفت: «چون کار من فوق العاده بوده…هیچ دولتی به اندازه من کار نکرده است. نیروی نظامی و ارتش را بازسازی کردم، آمریکا به عرصه فضایی بازگشت. در دوره من سیصد قاضی منصوب شدند.»

بایدن اما با رد ادعاهای ترامپ تأکید کرد: «آمریکا در دوران ترامپ فقیرتر و ضعیفتر شده است. ترامپ عروسک پوتین است!»

بگومگوی نامزد‌های انتخابات آمریکا بر سر پسر بایدن!

بایدن با بیان اینکه «اجازه نمی‌دهم او درباره پسر من اینطور حرف بزند» گفت: «پسر من در عراق جنگیده و در ارتش خدمت کرده است.»

ترامپ اما بار دیگر تکرار کرد: «پسر تو از ارتش اخراج شد.»PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -1:03Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

ترامپ: چرا باید فقط ما کارهای خوب انجام دهیم!

ترامپ در پاسخ به اینکه چرا از معاهده اقلیمی پاریس خارج شده که آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا یکی از پیامدهای آن است مدعی شد هم‌اکنون روسیه، چین، هند و کشورهای دیگر مدام دارند هوای جهان را آلوده می‌کنند، چرا کارهای خوب را فقط ما باید انجام دهیم!»

بایدن: اگر به ترامپ رای دهید، چهار سال دیگر هم از این دروغ ها خواهیم داشت

بایدن با بیان اینکه مقامات کاخ سفید اعلام کردند که رای پُستی اصلا منشاء تقلب نیست، برعکس آنچه خود ترامپ اعلام کرده گفت: «مردم باید رای دهند. خود ترامپ هم از پشت میز خود به صورت پُستی رای می‌دهد» و در ادامه خطاب به مردم آمریکا افزود: « اگر به ترامپ رای دهید، چهار سال دیگر هم از این دروغ ها خواهیم داشت.»

ترامپ: دموکراتها مدام به دنبال کودتا علیه من بودند

رئیس‌جمهور آمریکا درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، خطاب به بایدن گفت: «شما دموکراتها از همان روزی که من وارد کاخ سفید شدم به دنبال کودتا علیه من بودید، شما دیگر از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت حرف نزنید. انتخابات با شیوه پُستی احتمال تقلب را بالا می‌برد، همین چند روز پیش شماری برگه رأی در سطل آشغال پیدا شده بود که نام دونالد ترامپ روی آنها نوشته شده بود.»

بایدن اما با اشاره به اینکه ترامپ، «سگ دست‌آموز پوتین» است، گفت: «هنوز نمی‌تواند از پوتین بابت تعیین جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی انتقاد کند.»PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -0:13Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

مجری مناظره در واکنش به اظهارات دو نامزد درباره برگزاری انتخابات به شیوه پُستی گفت: «شاید شمارش آرا برای مدت طولانی طول بکشد. آیا هواداران خود را در این مدت به آرامش دعوت می‌کنید؟»

ترامپ با طفره‌روی از پاسخ مستقیم به این سوال گفت: «ببینید هم‌اکنون میلیون‌ها برگه رأی به شهر‌ها فرستاده شده، در شیوه رأی‌گیری پُستی تقلب می‌شود؛ من می‌خواهم شمارش آرا منصفانه باشد.»

بایدن هم گفت: «هیچ کسی نتوانسته تا حالا ثابت کند که رای پستی بستر تقلب است. من نتیجه انتخابات را می‌پذیرم. من اگر رئیس جمهور باشم، رئیس جمهور همه مردم آمریکا هستم.»

بایدن: انشاالله ترامپ برگه پرداخت مالیاتش را رو خواهد کرد

«در بخشی از مناظره و هنگام تنش لفظی بر سر پرداختن مالیات، ترامپ خطاب به بایدن  گفت: «(برگه پرداخت مالیاتم) را خواهید دید؟

بایدن هم در واکنش به ترامپ گفت: «چه موقع؟ انشاالله؟ » (کنایه از اینکه ترامپ هرگز برگه مالیاتش را نشان نخواهد داد)PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time -0:09Fullscreenکد ویدیودانلودفیلم اصلی

مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ پس از ۹۰ دقیقه به پایان رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.