×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب همچنان در صدر اخبار رسانه‌ها

به گزارش اندیشه مطهر شیراز، سفر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به تهران و دیدار صمیمی وی با رهبر انقلاب با وجود گذشت چندین ساعت همچنان در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی است.

موتور جستجوی گوگل نیز بخش اخبار برتر خود (تاپ استوری‌ها) درباره ایران را به این دیدار اختصاص داده است.
دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب همچنان در صدر اخبار رسانه‌ها

خبرگزاری رویترز شب گذشته درباره این سفر که نخستین سفر بشار اسد به ایران از زمان وقوع بحران در سوریه بود، نوشت: رئیس‌جمهور سوریه به ایران که  نزدیک‌ترین متحد خود است سفر کرد و با رهبر ایران و حسن روحانی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. این خبرگزاری نوشت رهبر ایران و بشار اسد توافق کردند که همکاری‌ها در تمامی سطوح در راستای منافع دو ملتِ دوست ادامه یابد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز نوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۱ به ایران سفر و با مقامات این کشور دیدار کرد.

شبکه خبری المیادین نوشت برای نخستین بار پس از آغاز بحران سوریه، اسد به تهران سفر کرد و با رهبر ایران و حسن روحانی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران، مراسم جشن پیروزی دو متحد و دو شریک در جنگ علیه سوریه بود.

شبکه سعودی العربیه نیز در خبری فوری دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با رهبر ایران را پوشش داد.

پایگاه خبری آی ۲۴ رژیم صهیونیستی هم با اعلام خبر دیدار رهبر انقلاب و بشار اسد نوشت رهبر جمهوری اسلامی ایران تلاش‌ها برای ایجاد مناطق حائل در سوریه را بخشی از توطئه آمریکا خواند که باید با آن مقابله شود.

روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نیز اعلام کرد: بشار اسد در یک سفر خارجی نادر و از پیش اعلام نشده وارد تهران شد و با رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

هاآرتص, دیگر روزنامه صهیونیستی، هم نوشت: رئیس‌جمهور سوریه و رهبر ایران درباره ادامه همکاری‌های دو کشور در تمام سطوح توافق کردند.

شبکه المنار لبنان نیز اعلام کرد: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران با تبریک پیروزی دولت، ملت و ارتش سوریه علیه تروریسم بر اهمیت روابط استراتژیک ایران و سوریه تاکید کردند. این شبکه بیش از ۵ دقیقه از بخش ابتدایی این بخش از اخبار خود را به دیدار بشار اسد از تهران اختصاص داد. المنار پیش از پخش مشروع، این دیدار را به صورت فوری و زیرنویس اعلام کرد و در ادامه پخش خبر نیز در این ارتباط با خبرنگار خود در تهران گفتگو کرد.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانس ۲۴ نوشت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در نخستین سفر خود به ایران پس از آغاز بحران این کشور، با رهبر ایران دیدار کرد.

شبکه‌های MTV و OTV لبنان نیز در کنار سایر خبرگزاری‌های فعال در فضای مجازی اخبار این دیدار را پوشش دادند.

خبرگزاری لبنان هم در ارتباط با دیدار اسد از تهران با انتخاب استقبال گرم مقام معظم رهبری از رئیس جمهور سوریه به عنوان تیتر خبر خود، در این خصوص نوشت اسد در تهران از حمایت‌های ایران از سوریه در خلال جنگ این کشور تشکر کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه النهار لبنان اعلام کرد این دیدار اولین دیدار در نوع خود در هشت سال گذشته و از آغاز بحران سوریه بود.

تارنمای روزنامه الجمهوریه لبنان نیز با عنوان اسد در ایران، نوشت وی در این سفر بر هماهنگی و همکاری در روابط بین دو کشور تاکید کرد.

همچنین عبدالباری عطوان، رییس هیات تحریریه پایگاه اطلاع رسانی رای الیوم در این خصوص گفت: اینکه بشار اسد خود برای تبریک سالگرد پیروزی انقلاب ایران-که او آن را الگوی ساخت کشوری قدرتمند و توانمند برای تحقق منافع ملت خود و محافظت شده در برابر دخالت‌های خارجی توصیف کرده است-به رهبر معظم ایران به تهران برود، تحولی راهبردی و بی سابقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.