×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد یا نه؟/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد/ نماینده همیشه معترض هم آمد

۰۸:۳۸-۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰۷۷۵۶۰۱۴سیاسیاحزاب و تشکل‌هانظر دادناشتراک گذاریدانلود PDFثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری؛

روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد یا نه؟/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد/ نماینده همیشه معترض هم آمد

ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری امروز پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه  در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. 

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری،۱۳۰ نفر از داوطلبان برای ثبت نام  به وزارت کشور مراجعه کردند.

به گفته موسوی روند ثبت نام به مدت سه روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

همچنین تعدادی از پرونده‌ها  نقص مدرک داشتند که فرصت مجددی به داوطلبان داده شد تا پایان دوره ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز بود که جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در تالار وزارت کشور از فرایند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

روز سوم؛ ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد

محمدرضا صباغیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و یزد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد

بالاخره آقای معاون اول انصراف داد یا نه؟

شاید یکی از داغ‌ترین خبرهای انتخاباتی امروز بیرون از وزارت کشور و ستاد انتخابات رقم خورد؛ خبر این بود که محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم، با انتشار بیانیه‌ای از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم انصراف داد؛ خبری که خیلی زود تکذیب شد و نزدیکان محمدرضا عارف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان نتیجه نهایی این موضوع را به شنبه موکول کردند.

روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد

نماینده همیشه معترض هم آمد

ساعت ۱۱:۵۵ است که محمود صادقی نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

وی هنگام ورود به وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای تشکیل دولت پاسخگو، شفاف، عدالت محور که برای رفاه و معیشت مردم خودم را آماده کرده ام.  بنده به اتکای تجربه ای که با وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی به دست آورده ام و همچنین به اتکای رشته خودم که وکالت است می خوام وکیل و صدای مردم به خصوص مردم بی صدا باشم. در عین حال تابع خرد جمعی اصلاحات هستم و از طرف اصلاحات آمده‌ام .

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: می خواهم صدای به حاشیه رانده شده ها و همه اقشار مردم از هر طیف، مردم و نژادی باشم، صدای اقوام غیور و محروم کشور مثل لر، عرب، بلوچ و همه اقوامی که حول هویت ایرانی گرد هم می آیند باشم و می خواهم به همه امید بدهم.

صادقی توضیح داد: می خواهم در ساختن ایرانی آزاد و دولتی پاسخگو روی کار بیایم. امروزه رنج مردم این است که مسئولان خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی دانند و هر کس مسئولیت مشکلات را بر عهده دیگری می اندازد.


بیشتر بخوانید

داد و فریاد حاج آقا بعد از ثبت‌نام/ کاندیدای کراوات‌زده در صف ثبت‌نام/ داوطلب ریاست جمهوری که می‌تواند زلزله را پیش‌بینی کند


روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد

پس از پایان اِتمام ثبت‌نام، مدارک داوطلبین را دسته بندی شده در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم

پیش از ظهر امروز هم عبدالرضا رحمانی فضلی برای بازدید از فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حاضر شد.

وزیر کشور ادامه داد: هماهنگی های لازم بین همه دستگاه ها هست و تا امروز مشکل خاصی نداشتیم؛ هم هیئت های اجرایی و هم هیئت های نظارت و دستگاه هایی که وظیفه نظارت را برعهده داشتند وظیفه خود را به درستی انجام داده‌اند.

رحمانی فضلی در خصوص اقدام درباره مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: هم ما و هم شورای نگهبان قانونی عمل کردیم. شورای نگهبان بنا بر ابلاغیه سیاست های کلی انتخابات شرایطی را لحاظ کرده که متولی اکثر آن ها خود شوراست و متولی سه مورد آن وزارت کشور است. مشکلی با شورای نگهبان نداریم و هماهنگی های لازم در حال انجام است و مدارک را دسته بندی شده در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم؛ باید با تدبیر و هماهنگی این مشکلات را حل کنیم.

روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد/ نماینده همیشه معترض هم آمد

شورا‌ی نگهبان نباید کاسه داغ تر از آش شود

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی فرد دیگری بود که برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چگونه شود، به سبد رای کاندیداها بستگی دارد و دیگران باید کمک کنند؛ فردی که شانس بیشتری دارد به پیروزی برسد؛ من‌ هم به نفع کسی کنار نمی روم و آمدم که تا آخر بمانم.

روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد/ نماینده همیشه معترض هم آمد

مطهری در خصوص شرایط رد صلاحیتش عنوان کرد: امیدوارم رد صلاحیت نشوم و شورای نگهبان تغییری در رویکرد خود بدهد و اظهار نظر را دلیلی بر عدم التزام عملی به نظام تلقی نکند؛ اگر مبنا قانون اساسی و صحبت های رهبری باشد، شورا‌ی نگهبان نباید کاسه داغ تر از آش شود اما اگر رد صلاحیت شوم کاری از دستم بر نمی‌آید و به خانه میروم.

مطهری همچنین گفت: مسئله آزادی بیان و عدالت اجتماعی از شعارها و آرمان های انقلاب است که باید کاستی های آن ها رفع شود.

مهمانپرست و دولت وحدت ملی

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بعد از حضور در ستاد انتخابات جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت وحدت ملی با یک رویکرد ملی و با استفاده از همه نیروهای دلسوز از تمام جریان ها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: به نفع کسی هم کنار نخواهم کشید. ما یک برنامه مستقلی از همه نیروهایی که به دنبال رویکرد ملی هستند داریم. از تمام جریان های سیاسی که دلسوز کشور هستند استفاده خواهیم کرد.

مهمانپرست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همراهان آقای احمدی نژاد برای ثبت نام زیاد بودند؟ گفت: بنده اطلاعی ندارم چون ارتباطی با آقای احمدی نژاد ندارم.

روز سوم؛ آقای معاون اول انصراف داد/ جمال عرف به ستاد انتخابات وزارت کشور سر زد/ نماینده همیشه معترض هم آمد

روز دوم ثبت نام تحت تاثیر ثبت نام بسیاری از وزرا، معاونان، مشاوران و شخص رئیس دولت های نهم و دهم بود. حاشیه های حضور محمود احمدی نژاد در تالار وزارت کشور و وزرا و معاونانش مهم ترین رویداد روز گذشته ثبت نام بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس، محمد شریف ملک‌زاده رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان از مهم ترین چهره های سیاسی داوطلب انتخابات بودند که روز دوم برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.