×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روحانی: طراحان تحریم علیه ملت ایران به زباله‌دان تاریخ ریخته می شوند/ اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است

رئیس جمهور گفت: آنهایی که با همه توان روبروی ملت ایران قرار گرفتند با شکستی مفتضحانه، چند هفته دیگر به زباله دان تاریخ ریخته می شوند.

طراحان تحریم علیه ملت ایران به زباله‌دان تاریخ ریخته شدند/ اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن روحانی رئیس جمهور در سی و چهارمین پویش ملی تدبیر و امید، طرح های ملی وزارت نفت در استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر گفت:   در حالی که دشمن با اعمال تحریم‌ها به دنبال ضعیف کردن ایران بود، ایرانی‌ها تمام قد جلوی تمامی تحریم‌ها ایستادند ، به عنوان مثال تنها در طول یک هفته اخیر سه طرح بزرگ با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید و این برای دشمن باور کردنی نیست.


بیشتر بخوانید


روحانی اضافه کرد: طرح پتروشیمی لردگان از جمله همین سه طرح بزرگ است که توان صادرات به سایر کشور‌های دیگر را دارد و با ره اندازی این طرح علاوه بر جهش تولید جهش صادراتی نیز داریم.

او ادامه داد: اقتصاد ایران بزرگ و مقاوم است، در منطقه هیچ کشوری قدرت ایران را ندارد، قدرتی که تمام قد در مقابل تمامی تحریم ها ایستادگی کند.

آنهایی که  روبروی ملت ایران قرار گرفتند  به زباله دان تاریخ ریخته می شوند

او ادامه داد: در طول سه سال اخیر دشمن با تمام توان روبه روی ایران ایستاد، اما شکست خورد، در سال ۹۷ به خیال خود ایرانی‌ها جشن ۲۲ بهمن را نمی‌بینند، اما ایران مقاوم ایستاد و پیروز شد.

 ایران می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و جهان را ارزان‌تر تامین کند

او افزود: برای ما آینده ایران مهم است، آینده‌ای امیدوار کننده، ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست بلکه برای منطقه و جهان است.

 او ادامه داد: اگر به دنبال جهش تولید در صنعتمان هستیم باید به چهار رکن سرمایه گذاری، مواد اولیه، تکنولوژی و بازار توجه داشته باشیم.

روحانی گفت: خوشبختانه مواد اولیه اکثر پروژه‌های صنعتی کشور از جمله نفت، گاز، مس، فولاد و آلومینیوم در داخل وجود دارد.

او یادآور شد: ملت ایران همیشه با فرهنگ خود کار بزرگی کرده است. اما ایران یک نقطه مهم از نظر جایگاه جغرافیایی و ژئوپلتیک است که هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند ایران را نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند خیلی‌ها آمدند که ایران را از بین ببرند و نتوانستند.

نیازمند یک جهش و شتاب در صنعت هستیم

روحانی  ادامه داد: کاری که دانشگاه ما امروز انجام می‌دهد، سرمایه‌های بسیار بزرگی در حوزه انسانی است. ما اگر می‌خواهیم در صنعت دارای یک جهش و شتاب مناسب باشیم نیازمند به ارکان آن هستیم. رکن شتاب در صنعت، سرمایه است اگر سرمایه نباشد کاری نمی‌توان کرد. هم سرمایه داخلی و هم سرمایه خارجی نیاز داریم. امروز دیدید یک طرح افتتاح شد که با سرمایه خارجی بود. بخش بزرگی از طرح لردگان هم ار اعتبارات خارجی استفاده شد.

رئیس‌جمهور گفت: سرمایه خارجی و داخلی در کنار هم اهمیت دارد. ما پروژه‌های بزرگی داریم که اگر سرمایه خارجی در کنار سرمایه داخلی قرار بگیرد آن وقت می‌توانیم تحولات بسیار بزرگی را در صنعت و در سایر امور داشته باشیم.

روحانی افزود: نکته دوم برای جهش تولید مواد اولیه است، خوشبختانه در بخش پتروشیمی مواد اولیه در اختیارمان است، گاز در اختیار ماست و این بسیار مهم است. شما اگر بخواهید این مواد اولیه را بیاورید، جمع آوری آن معلوم نیست اقتصادی و به صرفه باشد، اما در بسیاری از موارد به خصوص در صنعت پتروشیمی، نفت، گاز، فولاد، مس و آلومینیوم و خیلی از صنایع بزرگ کشور، مواد اولیه در اختیار ماست و در داخل کشور است. این یکی از نکات بسیار مهم است.

او تاکید کرد: مساله سوم در جهش تولید تکنولوژی است. تکنولوژی که نباشد حداقل استفاده را با قیمت گران می‌توان برد. این مساله گاهی غیررقابتی می‌شود یعنی چیزی تولید می‌کنیم که نمی‌توانیم با دنیا رقابت داشته باشیم. ما در تولید باید با جهان در حال رقابت باشیم و محصولاتمان را صادر گنیم. تکنولوژی هم باید داخلی و هم باید خارجی باشد.

رئیس‌جمهور گفت: در حوزه داخلی شرکت‌های دانش بنیان ما پیشرفت‌های خوبی در همه زمینه‌ها دارند. از تکنولوژی خارجی هم استفاده کردیم و می‌کنیم و هیچ وقت آمریکا و دشمنان ما نتوانستند مانع این مساله شوند. ما در جایی که خواستیم تکنولوژی را وارد کشور کردیم. البته این تحریم‌ها و فشار‌ها باعث ارزان‌تر و گران‌تر می‌شود، اما در اصل کسی نمی‌تواند مانع ورود تکنولوژی به کشور شود.

روحانی گفت: پایه چهارم جهش تولید بازار است، شما اگر می‌خواهید چیزی تولید کنید باید تقاضا و بازار باشد. گاهی بازار در داخل است و یک بخش بزرگ، بازار بیرون است. میلیارد‌ها جمعیت در بیرون است، ما فقط نمی‌توانیم به ۸۰ میلیون داخل کشور نگاه کنیم، ما باید طرح‌ها و پروژه‌هایی داشته باشیم که بتوانیم به کشور‌ها صادر کنیم، کشور‌هایی که جمعیت آن یک میلیارد و ۳۰۰ نفر است.

او ادامه داد: ما باید میلیارد‌ها جمعیت و بازار‌های متنوع را باید ببینیم و اینجاست که می‌تواند تعامل سازنده ما تاثیرگذار باشد. البته تعامل سازنده در کنار قدرت ملی مفید است. اگر کشور ضعیف باشد تعامل سازنده یعنی چه؟ یعنی باید چه کار کند؟ در این شرایط در تعامل سازنده باید مدام التماس کند. التماس تعامل سازنده نیست. تعامل سازنده یعنی قدرت ملی ما در یک جایگاهی قرار بگیرد که آن‌ها به ما نیازمند باشند و ما هم علاقه‌مند هستیم که با آن‌ها تعامل کنیم و بخریم و بفروشیم.

رئیس‌جمهور گفت: این چهار اصل است امروز در کشور ما وجود دارد و ملت ما در یک مسیر صحیح و درست قرار گرفته است. کسی هم نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد یعنی خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران ما همه حرکت‌های ساختاری‌مان بر مبنای مردم‌سالاری است. مردم سالاری برای اینکه افکار را در مسیر درست قرار بدهد بسیار مهم است.

افکار درست نسل جوان راجدب می کند

روحانی گفت: افکار درست است که می‌تواند نسل جوان را جذب کند و نسل دانشگاهی و کشاورز را جذب کند. این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که از ۲۲ بهمن ۵۷ ما در مسیر مردمسالاری رفتیم. امام خمینی که معمار این نظام بود، مردم‌سالاری را به خوبی دید و در همان چهل و چند روز اول گفت بروید پای صندوق انتخابات و کسی در دنیا باورش نمی‌شد که پس از ۴۷ روز امام بگوید پای صندوق‌ها بروید؛ بنابراین مسیر ما مسیر مردمسالاری بود و این تضمین کننده اصل نظام و تصحیح کننده افکار ماست.

او ادامه داد: امروز جامعه ما با یک حرکت بسیار خوبی و با یک امیدواری بسیار خوبی نسبت به آینده حرکت می‌کند. همه باید به فکر مردم و آینده ایران و رفاه ملت باشند. بداخلاقی، بددهنی را رها کنیم. این‌ها چه خاصیتی دارد؟ البته اگر کسی بددهنی و بد اخلاقی کند، ما اعتنا نمی‌کنیم و خللی در اراده ما ایجاد نمی‌شود.

رئیس جمهور گفت: ما پیغمبری داریم که فرمود من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم. افتخار جمهوری اسلامی ایران مکارم اخلاقی و ادب است. نه اینکه کسی انتقاد نکند، انتقاد سازنده مفید است، اما انتقاد غیر از بددهنی، فحاشی و بی تربیتی است. ملت ایران فحاشی را برنمی‌تابد. همه باید برای خدمت به مردم و سرافرازی ایران تلاش کنیم.

 اوگفت: پنجشنبه‌های ما گواه و شهادت تاریخ است. شهادت ایستادگی ملت ماست. پنجشنبه‌های ما در تاریخ شهادت می‌دهد که ملت ما مقاومت است و ایستادگی می‌کند و در برابر توطئه دشمنان عقب‌نشینی نمی‌کند و مسیر پیشرفت خود را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

  انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.