×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عطوان: آمریکا در‌های جهنم را به روی خود باز کرد

سردبیر رای‌الیوم گفت: با بمباران مواضع نیرو‌های مردمی عراق توسط آمریکا، نبرد واقعی برای بیرون‌راندن نیرو‌های آمریکایی از عراق آغاز شد.

عطوان: آمریکا در‌های جهنم را به روی خود باز کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، تاکید کرد نیروهای عراقی انتقام حمله تجاوزکارانه اخیر آمریکا به مواضع نیروهای مردمی را خواهند گرفت.

او درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع بسیج مردمی در مرز‌های عراق و سوریه گفت: آمریکا با این اقدام، در‌های جهنم را به روی خود باز کرد. آمریکا به خوبی عراقی‌ها را می‌شناسد. عراقی‌ها اکنون می‌گویند پایگاه‌های آمریکا را ویران خواهند کرد و ملت عراق این تهدید را عملی خواهند کرد. آمریکا در عراق شکست خورد و در سال ۲۰۱۱ در برابر حملات مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی حقارت‌بار از این کشور شد.

سردبیر رای الیوم افزود: این حمله، تجاوز علیه همه ملت عراق و نیز امت عربی و امت اسلامی است. این تجاوز آمریکا پس از سفر سری مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، صورت گرفت. پمپئو به پایگاه عین الاسد آمد تا مقدمه این تجاوز را فراهم کند. این حملات علیه نیرو‌های بسیج مردمی، غیرقانونی و تحریک‌آمیز است. بسیج مردمی، عراق را به محور مقاومت بازگرداند. آمریکا از بسیج مردمی می‌ترسد. اما به خدا سوگند، در‌های جهنم را به روی خود باز کردند.

عطوان در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: این نظامیان آمریکایی هم، شکست‌خورده از عراق خارج خواهند شد. مایک پمپئو بدون هماهنگی و گرفتن اجازه از دولت قانونی عراق، به این کشور سفر کرده بود. دولت عراق که بر حاکمیت ملی این کشور تاکید دارد، از سفر پمپئو هیچ اطلاعی نداشت. پمپئو مانند گربه، یواشکی وارد عراق شد و این کشور را ترک کرد و مقدمه حمله به نیرو‌های بسیج مردمی را که بخشی از نیرو‌های مسلح عراق هستند، فراهم کرد.

او همچنین اعلام کرد: به اعتقاد من، نبرد واقعی برای بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی از عراق، آغاز شده است. همه نیرو‌های آمریکایی باید از سراسر خاک عراق خارج شوند. همه پایگاه‌های آمریکایی به هدفی برای حملات تبدیل خواهد شد.

این روزنامه‌نگار مشهور عرب همچنین گفت: حمله‌ای که به پایگاه کی ۱ در کرکوک صورت گرفت با موشک‌های بسیار دقیق بود و این موضوع باعث شد آمریکایی‌ها عقل خود را از دست بدهند. همه ملت عراق باید از مقاومت برای بیرون راندن آمریکایی‌های متجاوز، حمایت کند. به اعتقاد من، شمارش معکوس خروج نظامیان آمریکایی از عراق آغاز شده است. بعید نمی‌دانم که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با پذیرفتن شکست، خروج همه این نظامیان را اعلام کند.

عطوان تاکید کرد: آمریکا خود را درگیر جنگی کرد که فقط با شکست این کشور، پایان خواهد یافت. شاهد گسترش این جنگ خواهیم بود. ملت عراق باید در برابر این تجاوز آمریکا، بیش از پیش متحد شود. همواره عراق، چالش بزرگی برای آمریکا بوده است. آمریکا ۶ هزار میلیارد دلار در عراق از دست داد. بیش از ۴ هزار سرباز آمریکایی در عراق کشته و ۳۳ هزار سرباز آمریکایی هم زخمی شدند. واشنگتن بدون آنکه به اهداف خود برسد، مجبور شد نیروهایش را از عراق خارج کند.

او در پایان گفت: ملت عراق به نیابت از امت‌های عربی و اسلامی، آمریکا را تحقیر کرد. آمریکا و اسرائیل با این اقدام مرتکب اشتباه شدند. پهپاد‌های اسرائیلی بیش از ۲۰ بار مواضع نیرو‌های بسیج مردمی را هدف قرار داده بودند. پایگاه‌های آمریکا نه فقط در عراق، بلکه در عربستان، امارات، بحرین و قطر و التنف به اهدافی برای این جنگ نیابتی تبدیل خواهد شد. ملت عراق، تسلیم نخواهد شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.