×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرویز مشرف به اعدام محکوم شد

دادگاه پاکستان حکم اعدام پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین را به اتهام «خیانت بزرگ» به کشور صادر کرد.

پرویز مشرف به اعدام محکوم شدبه گزارش اندیشه مطهر شیراز به نقل از الجزیره، دادگاه پاکستان حکم اعدام پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین این کشور را صادر کرد. بر اساس قوانین پاکستان، این رأی قابل فرجام‌خواهی است.

او به «خیانت بزرگ» به کشور متهم شده است. وزارت کشور پاکستان خواستار توقف پیگیری پرونده پرویز مشرف تا بهبودی کامل وی شده بود.

مشرف هم‌اکنون در بیمارستانی در دوبی بستری است و پیش از این محاکمه‌اش را «ناعادلانه» خوانده بود.

به نقل از یورو نیوز، جرم پرویز مشرف ۷۶ ساله که به مدت نه سال زمام امور کشورش را در اختیار داشت، تعلیق قانون اساسی و اعلام وضعیت اضطراری برای حفظ قدرت اعلام شده است.

پرونده پرویز مشرف از سال ۲۰۱۳ در دستگاه قضایی پاکستان گشوده شد، اما محاکمه او هر بار به تأخیر می‌افتاد. هفته پیش نیز با درخواست دولت پاکستان و وکلای مشرف زمان اعلام حکم او برای آخرین بار یک هفته دیگر عقب افتاده بود. به تازگی تنش بین دادگاه عالی پاکستان و دولت این کشور بر سر پیگیری این پرونده بالا گرفته است.

پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بود. وی در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن «محمد نواز شریف» نخست‌وزیر وقت به قدرت رسید.

به دنبال فشارها و تهدیدهای رقیبان سیاسی در مجلس پاکستان برای استیضاح و برکناری، مشرف سرانجام در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۰۸ (۲۸ مهر ۱۳۸۷) استعفای خود از سمت ریاست جمهوری را اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.