×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 شکار پهپاد گلوبال هاوک آمریکا پیامدها و نتایج ( مسعود زارع استاد دانشگاه)

 

 شکار پهپاد گلوبال هاوک آمریکا پیامدها و نتایج

( مسعود زارع استاد دانشگاه )

۱(پهپاد گلوبال هاوک آمریکا که پیشرفته‌ترین، مدرن ترین، پنهان کار ترین و گران ترین سلاح نظامی آمریکاست توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد حمله قرار گرفت و ساقط شد. اولین نتیجه این اقدام ایران این است که شکار دیگر هواپیماها، ناوهای جنگی و دیگر سلاحهای آمریکا که در سطح و کلاس پهپاد گلوبال هاوک نیستند توسط ایرانیان بسیار راحت تر و آسانتر مورد حمله و شکار قرار خواهد گرفت.

 

۲(شکار پهپاد مدرن آمریکا این پیام را به جهان می دهد، که امنیت ایران برای ایرانیان، خط قرمز آنهاست و ایران در دفاع از حریم سر زمینی و آسمانی خود ذره‌ای درنگ نخواهد کرد و همیشه و همواره آماده دفاع جانانه می باشد.

 

۳(شکار پیشرفته ترین و مدرن ترین پهپاد آمریکا این پیام را به جهان مخابره می‌کند که جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه ی نظامی همپای کشورهای قدرتمند و مدرن جهان پیشرفت و رشد نظامی کرده و در زمینه ی فناوری‌های نوین، به خصوص در بعد نظامی قدرتمند شده و دنیا به خصوص ابرقدرت ها مجبورند ایران را به عنوان یک ابرقدرت بشناسند هرچند که از بیان آن اکراه داشته باشند.

 

۴(شکار پهپاد مدرن آمریکا توسط رزمندگان ایرانی، پیام مهم مقاومت، شجاعت و غیرت ،عزت و نترسیدن از قدرت‌های جهانی را به منصه ی ظهور گذاشت و نشان می‌دهد هرچند آمریکایی‌ها در چند سال اخیر تلاش کردند با جنگ رسانه ای، سیاسی و اقتصادی، مسئولین و نظامیان جمهوری اسلامی را مقهور اراده خود کنند نتوانستند و ایران شجاعانه در مقابل آنها ایستاده و مقاومت می‌کند و از عربده کشی و حتی جنگ با دشمن هم ابایی ندارد.

 

5) همزمانی شکار پهپاد مدرن آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران و شکار پهپاد عربستان که ساخت آمریکاست توسط انصارالله یمن و بمباران و موشک باران های پی در پی مناطق مهم عربستان و امارات، توسط نظامیان یمنی و عدم توفیق رهگیری پهپادها و موشک‌های یمنی توسط سامانه‌های دفاعی به اصطلاح مدرن آمریکایی مستقر در سرزمین عربستان نشان از پیروزی‌های پی‌در‌پی محور مقاومت به رهبری ایران و شکست سخت آمریکا و اذناب آنها در منطقه غرب آسیا را دارد.

 

۶) در درون ایران افرادی بودند که مدعی می‌شدند ایران نمی‌تواند با ابرقدرتی مثل آمریکا, که پیشرفته ترین و مدرن ترین سلاح های جهان را در اختیار دارد مقابله کنند. اگر این افراد اهل منطق و استدلال باشند، شکار پهباد آمریکا توسط سپاه پاسداران و عدم توفیق بهره‌گیری پهپادها و موشک‌های یعنی باید آنها را قانع کرده باشد که ایران می‌تواند بر اساس الگوهای قرآنی و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی با ابرقدرت ها مقابله کند و آنها را وادار به عقب نشینی نماید.

 

۷) این اقدام شجاعانه ایران، پیام مهمی هم به کشورهای مرتجع منطقه ی حوزه خلیج فارس دارد که امید بستن به آمریکا هیچ نتیجه مثبتی برای آنها نخواهد داشت و آمریکا فقط به دنبال ناامن سازی و فروش سلاح‌های خود به چند برابر قیمت واقعی و دوشیدن آنها می باشد.

 

۸) اتاق‌های فکر آمریکا از این به بعد که به صورت قطعی فهمیده اند که آمریکا به هیچ وجه توان مقابله نظامی با ایران را ندارد و برای ایرانیان نیز این مسئله اثبات شده که تهدید آمریکا تو خالی است و به تهدید آمریکا وقعی نمی نهند، به دنبال توطئه ها و طرح های جدیدتری علیه جمهوری اسلامی ایران خواهند گشت. از تحریم های گسترده، تحریک مردم و تحریک همسایگان نیز نتیجه ای نگرفته و نخواهند گرفت،  لذا به‌دنبال طرح‌های جدید جایگزین خواهند بود که البته آنها نیز بی نتیجه خواهد بود.

 

۹- درنتیجه آمریکایی‌ها هم در جنگ رسانه‌ای و هیاهوهای گسترده و متهم کردن ایران و هم در ترساندن مسئولین و نظامیان و مردم شجاع ایران شکست سختی خورده اند و هم در بعد فناوری‌های نوین نظامی دچار آسیب زیادی از طرف جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و بالعکس نظام جمهوری اسلامی ایران هرچند آسیب هایی نه چندان مهم اقتصادی از آمریکا دیده است ولی در تمام زمینه ها توانسته بینی آمریکا را به خاک بمالد و با توجه به اینکه آمریکا طبق نظر بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران غربی و شرقی و اسلامی رو به افول و نابودی است توان مقابله جدی با جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت. ان شاء الله

 

مسعود زارع استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

31/3/1398

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.