×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چگونه ایران بر آمریکا پیروز شد؟

رای الیوم در گزارشی ایستادگی دولت و ملت ایران در برابر تمامی هجمه‌ها و تحریم‌های خارجی را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم در گزارشی نوشت: ایران طی ۴۰ سال با اتکا به مردم و قدرت ذاتی خود توانسته است در برابر همه هجمه‌ها و تحریم‌های خارجی به خوبی مقاومت کند و در شرایط فعلی نیز حاضر به تسلیم در برابر زورگویی‌ها و تهدید‌های آمریکا نیست.
روزنامه رای الیوم در یادداشتی تحت عنوان «چگونه ایران بر آمریکا پیروز شد؟» نوشت: بی‌تردید درخواست‌های آمریکا برای گفتگو با ایران ثابت کرد که ایران بر ائتلاف عربی و ائتلاف صهیونیست که با آن خصومت می‌کنند، از جمله اسرائیل و آمریکا پیروز شده است.
شکست ائتلاف عربی مقابل ایران کاملا آشکار است. برگزاری سه نشست در مکه که ائتلاف عربی از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده خواستار برگزاری آن شدند به منزله درخواست کمک و یاری بود. آنها در نتایج و بیانیه‌های پایانی این نشست اتهاماتی علیه ایران وارد کردند. بیانیه‌های پایانی نشست‌های مکه تنها شایعات بی‌اساس و حاوی شعار‌های توخالی بود که ابزار‌های اجرایی ندارد. اما پرسش اصلی است این که چرا این نشست‌ها برگزار شدند؟
پاسخ آن شبه روشن است، چون آل سعود و آل زاید فهمیدند که آمریکا به خاطر آن‌ها جنگ نخواهد کرد، آمریکا فقط به خاطر منافع خود می‌جنگد. آل سعود و آل زاید درجریان نشست سازمان همکاری اسلامی در مکه به نوعی خواستند به صورت محتاطانه آمریکا را تهدید کنند که می‌توانند بخش وسیعی از جهان را بر ضد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در الحاق قدس و بلندی‌های جولان سوریه به اسرائیل بسیج کنند. نه تنها جناح متخاصم صهیونیستی- عربی بلکه جناح صهیونیست شامل اسرائیل و آمریکا نیز در برابر ایران شکست خوردند.
مقامات کشور اسلامی ایران به توان ذاتی که ظرف ۴۰ سال ساختند، متکی هستند و بر اساس این قدرت ذاتی، وزارت امور خارجه ایران به وضوح مخالفت قاطع خود را با درخواست مایک پمپئو که در جریان سفر به سوئیس خواستار گفتگو با ایران شد، رد کرد.

بیشتر بخوانید: چرا مردم ایران هیچ واکنشی به تهدیدات آمریکا نشان ندادند؟

قدرت جمهوری اسلامی ایران در سه نقطه کاملا روشن و متمایز است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز آن را تجربه کرده اند. نقطه اول در اعتقاد و باور ایرانی‌هاست. مقامات و مردم ایران در برابر تهدید خارجی یک اعتقاد متحد و همسو دارند که نمی‌توان در آن نفوذ کرد. نقطه دوم اتکای ایران به توان ذاتی خود است و در بُعد فردی ایرانی‌ها توهین و خواری را نمی‌پذیرند و در بخش ساخت سلاح ملی هم رعب و وحشت را در دشمن ایجاد می‌کند و اسرائیل، آمریکا، عربستان و امارات از آن می‌ترسند.
اما نقطه سوم ایران، قدرت مردم آن است که مقابله با اثرات تحریم‌های اقتصادی را ممکن می‌سازد، ملت ایران در چهل سال گذشته نشان داده‌اند که می‌توانند از همه تحریم‌هایی که تاکنون علیه آنان اعمال شده است، عبور کنند. تمام این موارد سه گانه ثبات کشور ایران و اتحاد و یکپارچگی آن را تضمین کرده است.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.