×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وقتی مسئولان نمایشگاه کتاب به رفاه بازدیدکنندگان فکر نمی‌کنند/ جشن امضای سلبریتی‌های مجازی!

به گزارش اندیشه مطهر شیراز ، دومین روز از سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد و همه افراد در هر گروه سنی از ساعات ابتدایی تا ساعات پایانی در نمایشگاه حضور داشتند. البته زمان نمایشگاه نیز یک ساعت تمدید شد.

دیروز، در ساعات ابتدایی نمایشگاه شاهد چیدمان کتاب‌های برخی غرفه داران بودیم که هنوز به اتمام نرسیده بود و البته برخی از غرفه داران نیز کارت‌های خود را دریافت نکرده بودند.

علاوه بر تمام نشدن چیدمان برخی غرفه‌ها در روز دوم، شاهد خالی بودن تعدادی از غرفه‌ها در سالن‌ها هم بودیم. از جمله این غرفه‌ها غرفه سوریه، سفارت واتیکان و ایتالیا بود.

در روز نخست نمایشگاه شاهد مشکل در دستگاه‌های کارت خوان غرفه‌ها بودیم، اما با گذشت یک روز هنوز این مشکل در نمایشگاه دیده می‌شد. از طرفی برخی دانشجویان خصوصاً دانشجویان شهرستانی مشکلاتی در خصوص دریافت بن کارت‌ها داشتند که هنوز رسیدگی نشده بود.

ایوب دهقانکار سخنگوی نمایشگاه کتاب از دریافت بن کارت‌ها در بانک شهر خبر داد و گفت: اگر مشکلاتی سبب عدم دریافت این بن کارت‌ها از بانک شهر شد، دانشجویان می‌توانند به ستاد اجرایی نمایشگاه مراجعه کنند. البته برخی ناشران هم از خوانده نشدن بن کارت‌ها توسط کارتخوان‌ها گفتند و اظهار کردند کارتخوان‌ها به درستی کار نمی کنند، بن کارت‌ها را نمی‌خوانند و فقط کارت‌های بانکی خوانده می‌شود.

نبود سیستم‌های گرمایشی در سالن‌ها

دیروز، سرد شدن هوا و کاهش دمای سالن‌های نمایشگاه، سبب استفاده غرفه داران از پتو شده بود. این موضوع نارضایتی مردم و غرفه داران را برانگیخت. اما در دومین روز از نمایشگاه شاهد حضور کامیون‌های حمل سیستم گرمایشی در محوطه بودیم که گفته شده این سیستم‌ها با هماهنگی ستاد اجرای نمایشگاه، مصلی و آتش نشانی به زودی در جایگاه‌های مناسب قرار می‌گیرد. امیدواریم این موضوع به روز‌های پایانی موکول نشود.

با افزایش روزانه مخاطبان نمایشگاه کتاب شاهد نبود فضای مناسب برای نشستن مراجعه کنندگان هم هستیم. زمانی که پله‌های مصلی مملو از مردمی که نیاز به استراحت دارند می‌شود، تعداد بسیاری از افراد هم که جایی برای استراحت و صرف نهار پیدا نمی‌کنند روی زمین می‌نشینند؛ زیرا هم پله‌ها و هم اطراف حوض مصلی مملو از جمعیت است. به نظر می رسد مسئولین نمایشگاه باید این موضوع را جدی گرفته و در محوطه و کنار غرفه‌های غذا میز و صندلی قرار دهند تا مراجعه کنندگان مجبور به نشستن روی زمین و استراحت کردن نشوند!

جشن امضای سلبریتی‌های مجازی

اگر نویسندگان و شاعران نام آشنا را بشناسید، در روز‌های نمایشگاه کتاب شاهد حضورشان در میان مردم و گفتگو با کتابخوان‌ها هستید. در دومین روز از نمایشگاه کتاب شاهد صفی طولانی برای امضای کتاب یکی از نویسندگانی بودیم که دلنوشته‌های خود را با انتشار در فضای مجازی به مردم معرفی کرده و از این راه توانسته شهرت بسیاری کسب کند؛ البته برای خرید کتاب او نیز باید صفی طولانی را تحمل می‌کردید.

با وجود اینکه هنوز دو روز از نمایشگاه کتاب نگذشته، برخی ناشران از عدم حضور مسئولان عالی رتبه در نمایشگاه گلایه دارند. در روز نخست، نمایشگاه میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما مانند سال‌های گذشته خبری از سایر مسئولین نبود که این موضوع سبب ناراحتی ناشران شد. برخی عدم حمایت مسئولین از این قشر فرهنگی را نتیجه عدم حضور و عدم اهتمام آن‌ها به نمایشگاه کتاب دانستند.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان دوستداران کتاب خواهد بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.