×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تفاوت خانم پوشیده و خانم بی‌حجاب چگونه است؟

تفاوت خانم پوشیده و خانم بی‌حجاب

بر گفته از کتاب « فاطمه (س) الگوی زیستن » نویسنده،  صدراله خشنود از انتشارات شاهچراغ شیراز.

 

داستان اول:

ماجرای جوانی که همسرش بی‌حجاب بود

در این جا مناسب می‌دانم ماجرایی را که یکی از دوستانم نقل می‌کرد برایتان ذکر نمایم:

می گوید: روزی همراه همسرم، در یکی از گردشگاه‌های عمومی شهر، مشغول قدم زدن بودم، در حالی که به گُل‌ها و چمن‌ها نظر می‌کردم و از بوی عطر و نسیم دلپذیر آنجا، لذت می‌بردم، جوانی که همسرش بی‌حجاب بود از کنارم گذشت و با حالت تمسخر گفت: هیچ نمی‌دانم چرا شما همسر خود را در چادر حبس کرده‌اید؟

آیا همسر من که آزادانه با سر برهنه مشغول قدم زدن است، از موهبت‌های طبیعت بهتر لذت می‌برد یا خانم شما که در بند چادر قرار گرفته است؟

من از طرز برخورد او و اینکه بدون مقدمه این چنین جسارت کرد هیچ خوشم نیامد. متانت و خونسردی خود را حفظ کردم و احساس کردم که با یک فرد بیمار روبرو هستم نه یک انسان متعادل و سالم. زیرا هرچه باشد همان طور که او به عقیده واهی خود سخت دلبسته و تعصب دارد، من هم به عقیده و مرام خود معتقد می‌باشم.

به او گفتم: آیا به من اجازه می‌دهید از شما پرسشی نمایم؟

گفت: بگو!

گفتم: گمان نمی‌کنید میان زن بی‌حجاب و بانوی با حجاب تفاوت‌های بسیاری باشد؟

گفت چه تفاوتی؟

گفتم: فکر می‌کنید تفاوت اتومبیل شخصی و اتومبیل عمومی و همگانی (تاکسی و اتوبوس) چیست؟

پاسخ داد: فرق آن‌ها در این است که: اتومبیل عمومی و همگانی مورد استفاده عموم است ولی اتومبیل شخصی، تنها به صاحبش اختصاص دارد!

گفتم: دوست عزیز! زن بی‌حجاب کالای همگانی است. زیرا همه مردم قادر خواهند بود تا به سیما و اندامش آزادانه نظر کنند و به زیبائی‌هایش به دیده شهوت بنگرند و کامجویی نمایند. که البته این گونه حوادث زیاد اتفاق افتاده است.

زن بی‌حجاب مانند باغ بدون در و دیوار است که همه به درون آن نگاه می‌کنند و چه بسا وارد آن باغ می‌شوند.

گفتم: تصدیق می‌فرمایید: که چنین زنی به اتومبیل همگانی و باغ بی‌در پیکر شباهت زیادی دارد! در حالی که بانوی با حجاب، تنها به شوهر خود اختصاص دارد و بیگانگان هر گز او را نمی‌بینند و بد اندیشان با او تماسی ندارند و سر و صورت و اندامش در برابر دیدگان هوس باز و خائن قرار نمی‌گیرد و پوشیده است. از خطرات در امان است و شخصیّتش هم محفوظ است. علاوه بر ان نزد همسرش محبوب، عزیز و بزرگ خواهد بود. او اطمینان دارد که وی تنها به او تعلق دارد و با هیچ کس، تماسی بر قرار نکرده و نخواهد کرد.

چون سخن به این جا رسید، آثار شرم و تأثر را در سیمای آن جوان مشاهده کردم …………. به همین خاطر از ادامه صحبت خوداری نمودم.

او در حالی که عرق شرم برپیشانی داشت و در برابر ما احساس سرافکندگی می‌کرد، گفت: من منظوری نداشتم و از اینکه مزاحم شدم معذرت می‌خواهم. صحبت‌های شما و مثال‌هایی که مطرح نمودید کاملا بجا و صحیح است. امیدوارم خداوند به من و همسرم توفیق دهد تا با آب توبه، آثار گناه گذشته را پاک نماییم.

همسر آن جوان، در حالی که سر به زیر داشت، با حالت خود، گفته‌های شوهرش را تصدیق و تأیید می‌کرد و شاید دوست داشت تا اگر چادر و یا مقنعه ای اضافی نزد ما هست، به او بدهیم تا خود را بپوشاند.

آنان در حالی از ما فاصله می‌گرفتند که من مطمئن بودم وقتی که از گردشگاه خارج شدند و به اولین فروشگاه پوشاک رسیدند یک روسری خواهند خرید.

خداوند به همه ما توفیق توبه و پشیمانی از گناهان و خطا‌ها عنایت نماید و پوشش خود را آن طوری که خدا و پیامبر (ص) و حضرت زهراء (س) فرموده‌اند عمل نماییم.[1]

داستان دوم:

تصویر در فرودگاه

یکی از دوستان نقل می‌کرد در یکی از فرودگاه کشور‌های عربی بر روی یکی از دیوار سالن‌های آن دو تصویر کنار هم کشیده بودند. در یک تصویر، عکس یک شکلات بود که پوشش و کاغذ آن باز شده بود و انواع مگس‌ها و حشرات بر روی آن نشسته بودند و منظره خوبی نداشت و بالای سر ان تصویر یک خانم بی‌حجابی بود. در تصویر دیگر عکس یک شکلات کشیده بود که پوشش و کاغذ آن باز نکرده بودند و ار طرفی هیچ گونه مگس و حشره ای هم بر روی آن ننشته بود و تمیز و سالم بود.

 

داستان سوم

آیا تاکنون فکر کردهاید! چرا به دور باغ‌ها دیوار می‌کشند؟ چرا به دور خانه دیوار می‌کشند؟ چرا به دور اتومبیل‌ها چادر می‌کشند؟ چرا به دور طلا و هدیه‌ها پوشش قرار می‌دهند؟ و ……؟

زیرا همه این‌ها را که برشمردیم ارزشمند و گران بها هستند. آیا خانم‌ها و جنسیت زن که مظهر زیبایی و معنویت و آرامش است، از این‌ها یی که شمردیم، کم ارزشمند تر هستند. پس چرا آن‌ها را بدون پوشش و حجاب در خیابان و کوچه و بازار و خصوصا در عروسی‌ها می‌گردانیم و همه از آن‌ها استتفاده و با عرض معذرت مورد چریدن واقع می‌گردند.

پس خواهر و دختر محترم با ایمان که حیا نشانه ایمان می‌باشد به حجابت و پوششت افتخار کن و نسبت به آن تعصب داشته باش زیرا تعصب در امور جهالت بد است نه در امور ارزشی و یقینیات که کلام خداست. پس آفرین بر تو که خود را به روپوش کرامت و شرف و عزت آراسته اید و خشنودی خدا و پیامبر (ص) و ائمه (ع ) و حضرت زهراء (س) را به دست آورده اید و کسی هم که رضایت آنان را به دست آورد، جایگاش بهشت برین خواهد بود انشاء الله.

[1]. موحدی قزوینی، محمد ابراهیم، خواهرم حجاب سعادت است، ترجمه، آبادانی، یوسف

 

آدرس خرید کتاب: شیراز بلوار زند روبروی خیابان خیام انتشارات شاهچراغ یا کتابفروشی شهید مطهری تلفن  07132316033 — 09177008869

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.